Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 4204 ggr
[lucke]
2012-10-18 22:54

Julpapper

Förra året hade jag så svårt att hitta fint julpapper! Jag var runt på massa affärer (inkl Panduro) men tyckte att alla motiv var så fula/trista. Jag är kräsen- det ska vara "rätt sorts tomtar" = gammeldags/Nyström/L.Carlsson, inte röd bakgrund, inte guld, inte modernt, inte för tunt skräppapper etc etc. Tyvärr är jag inte särskilt pysslig av mig- men jag slog ändå in några klappar i brunt papper som jag dekorerade med vackra bokmärken, glitter och lack. Känner att jag ändå skulle vilja ha ett par rullar färdigt julpapper då jag tycker det är så fint. Nån som har tips på var jag kan köpa julpapper i Stockholm?Obestämd

Annons:
Rita-S
2012-10-18 23:33
#1

Kolla om du kan hitta brunt julklappspapper med motiv på då? Dollarstore här uppe har ju några olika motiver :) Jag tycker dom är fina!

Och jag tycker faktisk inte det är fult att använda brunt papper och dekorera själv heller :) Du kan köpa klistermärken och bokmärken och dekorera paketen, och lägga krutet på särskillt fina till/från lappar och otroligt vackert band att dekorera med så det fina med paketet blir rosetten och namnlappen :) Papperet brukar ju bara bli skräpat ändå! (föruten min mamma som hemsk gärna sparar särskillt vackert papper om det går!)

Du kan även köpa juligt stämpel och stämpeldyna, och sen kan du ta vanligt brunt papper och stämpla på det motivet du vill ha i den färgen du vill ha. Det är inte svårt att hitta stämplar som säger "God Jul" eller har snöflingor, snögubbar, stjärnor eller annat som känns juligt :)

Du kan även välja en mall i papp, skära ut motivet och lägga det på papper, och med en svamp dutta på färg själv, fast då kanske det blir bäst med ett större motiv om man inte vill lägga alldeles för lång tid på innslagning.

Samma kan göras med presentpåsar, som man får köpt lite överallt, man kan dekorera dessa med.

Annars tyckte jag Tingstad verkade ha bra utval, och dom har försäljingskontor i Stockholm ser jag. 

CChobby verkade även ha några trevliga saker, jag blev kär i denna med snögubbar på!

Pappersmarknad.se hade även litegrann roligta saker,

Jag har tyvärr inte riktig koll på affärer i Stockholm, men jag kan ju säga som så; Jag skulle bli riktig förvånat om du inte kommer hitta julklappspapper i varända bokaffär som finns i stan! Kika gärna in på bokaffärerna då dom brukar ta in lite dyrare papper brevid att ta hem billigt tunt papper med :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2012-10-18 23:48
#2

#1 Tack för svar!

Dollarstore tror jag inte finns här. Visst blev det fint att göra egendekorerat  papper förra året, men jag är väldigt förtjust i köpepapperTungan uteJulstämplar och klistermärken hade jag/har jag, jag gillar ju allt vad dekor heter men just julpapper är jag löjligt kräsen med. Det får absolut inte stå något på det heller… Alltså, jag kollade verkligen överallt förra året (även bokhandlar, Åhléns, vanliga mataffärer etc) men det mesta var bara fult/trist/stillöst. Kanske har jag bättre tur i årGlad Jag ska kolla vidare på dina länkar- jag kollade Tingstad men det verkar som man inte kan handla hos dem som privatperson, eller har jag fel..?

Rita-S
2012-10-19 00:18
#3

Tingstad kan mycket väl vara enbart för förhandlare för allt jag vet men det borde ju låta sig göra att kolla med tingstad vilken affär i grannskapet som köper från dom? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2012-10-19 00:24
#4

#3 Lutar nog åt att jag beställer från PappersMarknad, de hade några fina gammeldags papper. Tack för tipsGlad

Rita-S
2012-10-19 00:33
#5

Dom gamla är äldst helt klart :D Jag gillar gamla julklappspapper bättre än dom nya ofta, riktig gammalt motiv på både julklappspapper och julkort är alltid bra tycker jag! :)

Lycka till! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2012-10-19 00:40
#6

Ja, jag är ett nostalgifreak, så jag gillar nästan jämt det gammeldagsa allra bästGlad

Annons:
MissInAction
2012-10-19 20:16
#7

Ibland kan man gå förbi vissa butiker och inte veta vad de egentligen har, eller missa att de finns. Titta in på den här sidan, det är en jättefin butik som ligger i Uppsala, men du kanske kan få en hint om vilken slags butik det rör sig om och kanske kan du vara uppmärksam på om du hittar någon sådan Glad

Silkepapper är också väldigt effektfullt! Antingen att lägga i presentpåse eller så använder man det som det är, med ett fint band.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-10-19 20:16
#8

Hm jag ska ju bidra med en artikel om paketinslagning bland annat, kanske dags att ta itu med det nu när folk börjar fundera på det Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[lucke]
2012-10-19 21:18
#9

#7 Tack för tips, ska kolla länken straxGlad Jag tittade lite på julpapper idag när jag gick i affärer och på ÖB av alla ställen hade de faktiskt 2 motiv jag tyckte var fina. Dock vågade jag inte köpa eftersom jag misstänker för tunn/dålig kvalitet på pappret- kostade endast 10 kr rullen…

[lucke]
2012-10-19 23:16
#10

#7 Kollade Pappers webshop men hittade inget julpapper där..?

Rita-S
2012-10-19 23:28
#11

#10 Du måste nog klicka in på Webshop i menyen på vänstersidan, sen får du se vad som finns där. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2012-10-19 23:29
#12

…fast när jag kikade in hade dom inte hela världen av utval på webshop av presentpapper och sådan.. heller tråkiga saker. På plussidan är att dom har påser och presentasker man kan dekorera själv :) Och mycket olika band!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MissInAction
2012-10-20 00:21
#13

#10
Nej inga julpapper. Men om du läser vad jag skrev, så var det för att du skulle få en uppfattning av vilken typ av butik det är. Kanske kan du vara uppmärksam på om du hittar någon liknande i Stockholm. För det är en sån butik som är lätt att missa i sammanhanget. Det var det som var poängen Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[lucke]
2012-10-20 11:31
#14

#11 Klickade in på webshop. Det är just det att jag vill ha "färdigt" julpapper, jag har redan det som behövs hemma för att dekorera eget.

#13 Jag läser väldigt snabbt och lite slarvigt iblandTungan uteKan fortsätta kolla här i Sthlm, men annars så hade Pappersmarknad en del fint.

[lucke]
2012-11-04 18:22
#15

Nu har jag beställt från Pappersmarknad, det blev lite annat också förutom julpapperGladHoppas leverensen funkar som den ska…

1

PP110114

Tradition Julpapper 10M

1

ST130017

Snögubbar stickers

1

SB100109

Gladelig jul Ark 17x24cm

1

SB100118

Trästämpel God Jul & Gott nytt år

1

SB110259

Ink It Up stämpeldyna Silver

1

ET110118

Hängetiketter Snögubbe och djur

1

PS110024

Tomte med mistel julpapper 10m

1

ST130035

Ekorre stickers

MissInAction
2012-11-04 19:13
#16

Just det! Jag var på BAUHAUS igår och där såg jag fint julpapper med klassiska motiv och utan text och glitter Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[lucke]
2012-11-04 19:24
#17

#16 AttansTungan uteFast dit kommer jag iof inte…

Jaja, får komplettera om det behövs nåt annat, det känns skönt att ha pappret ordnat för det är så osmidigt att bära&packa när man är ute och shoppar (Finland nästa helg)…

[lucke]
2012-11-08 18:40
#18

Idag kom paketet från PappersMarknadGlad Jag måste säga att sakerna var ännu finare i verkligheten än på hemsidan, så vid första anblicken är jag nöjd. Upptäckte att jag hade en hel del julpapper hemma, så nu har jag för några jular framåtTungan ute

Rita-S
2012-11-08 18:55
#19

#18 men det är aldrig fel, vilket betyder att du varje år kan köpa en rulle om du hittar något fint och veta att det inte är någon panik om du inget hittar det året :)

Själv inhandlade jag i dag inslagningspapper på Dollarstore, dom har vanlig brunt papper men även blekat i år och jag köpte det blekade till godis! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2012-11-08 18:58
#20

#19 Ja, och rullarna som kom idag var på 10 meter styck, så de kommer räcka läääänge, då jag sällan köper stora klappar.

Synd att inte Dollarstore finns här i hufvudstaden…

Annons:
Rita-S
2012-11-08 20:41
#21

Det finns en dollarstore vid västerås :) Kanske inte direkt i grannskapet, men det kan vara värd att gadda i hop sig en tre fyra stycken och dela på bensinen kanske? Dom har nämligen otroligt mycket fint där, inkluderat litegrann trevligt julklappspapper. Titta här. Sen har dom även en hel del rimlig julpynt och massor av trevliga julklappar :) Mycket kan man få tag på där till en rimlig penning.

Jag åker ju förbi dollar på väg hem från jobbet och brukar svänga in där. Dom brukar ta in en hel del olika konfektlådor som man inte får tag på i mataffärn, samt att dom brukar ta in presentasker med deodorant och duschtvål och sådan, vilket är trevligt att köpa till folk som gillar få sånt. Min morfar önsker sig alltid sånt, pluss champoo och sådan, då han är pensjonär och uppskattar att inte behöva använda pengar på sådan i dyr mataffär :)

Dom har även en del interiördetaljer, lite gardiner, dukar och annat trevligt.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2012-11-08 21:23
#22

#21 Ingen som har körkort/bilSkrattandeMen har jag vägarna förbi en Ds så kommer jag förstås gå in, verkar vara ett sjysst ställeGlad. Åker ju till Helsingfors nu, så hoppas på att hitta ngt julrelaterat där/på båten.

Rita-S
2012-11-08 21:30
#23

skall du vara i själva hälsingfors? :) borde ju finnas massor även där, och på båten!

Ja jag gillar dollarstore :) Som alltid med lågpris-grejer finns det mycket av usel kvalitet förståss men en hel del saker kostar mycket lite pengar. Förbruks-saker som aluminiumsfolie, bakplåtspapper och sådan köper jag endast där. Dom har billigt toapapper. Schampoo och balsam köper jag gärna där med om jag hittar dom jag brukar köpa själv, bindor och sådan med. Tvättmedel och diskmedel köper jag dock inte där, det var inte tillräckligt bra för mig tyvärr men dom brukar även ta in större partier av dom samma som man får köpt i mataffärn innimellan och då köper jag det där.

Dom brukar ta in godis och tillsvarande, samt även chocklad till bakning, kryddor och annat. Jag köper endast vitlökskrydda på dollar, det var den bästa jag har smakat så långt! Och dom har riktig trevliga och gulliga muggar, tallrikar och annat till köket med, mycket från kökskungen till lågt pris och sådan. älskar dom!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2012-11-08 21:47
#24

#23 Precis, men man är bara av båten några timmar, jag brukar aldrig hinna runt till alla ställen jag planeratTungan uteBla har de Tiimari, som även fanns här i Sverige förr. Ungefär som Panduro. Så har varuhusen förstås massa roliga och fina saker- jag tycker ofta jag hittar mer och finare saker i Finland än hemma. Så är det förstås kul att utbudet skiljer sig, personligen tycker jag att finnarna är bra på design och heminredning, men mindre bra på kläder och skor tex. Och som du säger, båten brukar ladda upp med julaskar och fina saker till hemmet, så även där blir det nog en del inköpGlad

Tycker Ds påminner lite om Eden eller vad de nu heter, fast större och med större utbud. Det är alltid bra med ställen där man kan handla billigtGlad

Rita-S
2012-11-08 21:50
#25

eller hur :) Trevligt om man vill köpa ljus och servetter till någon som en del av en större klapp. Sen att dom även har en del bra utbud på tillsnyggade teljusskålar och sådan är aldrig helt fel!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2012-11-08 22:07
#26

#25 Ja, fina förbrukningsvaror är perfekta att köpa både till sig själv och i presentGlad. Själv köper jag alltid servetter när jag åker till Finland, deras Marimekko tex är billigare än här. Fast jag brukar kolla sånt lite överallt, jag gillar ju fina servetter med motiv på- vissa jag köpt på mig är så fina så dem klarar jag inte av att användaTungan ute

Rita-S
2012-11-08 23:15
#27

jag har det faktisk så med riktig snygga stearinljus! Vissa är så fina så jag får mig inte att tända dem!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[lucke]
2012-11-09 11:07
#28

Så gör jag med mycket: doftljus och andra ljus, frimärken, stickers, kort etc. Jag är hopplösTungan ute

Rita-S
2012-11-09 15:07
#29

Tur jag inte är ensam om det :P

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2012-11-11 12:38
#30

#29 Haha, eller hurTungan ute Alltså, det fanns så himla mycket fint julpynt i Helsingfors, men jag tänkte att jag ska ju faktiskt tillbaks i januari och då lär det vara superrea på sakerna- blev iaf ett par julkalendrar och en kökshandduk med granar och så ett par julklappar, alltid någotGlad

Rita-S
2012-11-11 15:41
#31

det jag är sugen på är att åka till ungern för att shoppa loss! Dom har altså så himla mycket vackert där.. jag höll på bli galen inne på julmuseet i Zentendre! och jag hade varken plats eller pengar att köpa två av varje >.<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2012-11-11 16:59
#32

#31 Kan tänka mig det, låter kul med ett julmuseumGlad

Upp till toppen
Annons: