Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 2074 ggr
Rajas
10/3/12, 11:13 AM

Jag behöver julklappstips!

Jag ska börja köpa julklappar nu eftersom jag inte har så mycket pengar att gå på!

Jag behöver julklappstips till:

Pappa:

Mormor och morfar:

Morbror och hans tjej:

Mamma och hennes Sambo:

Lillebror på 5år:

Ge mig tips på vad tex ni skulle ge om ni hade snålt med pengar!

Mvh Millan

Annons:
DesK
10/3/12, 11:36 AM
#1

Berätta lite om vad för intressen de olika personerna har! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Rajas
10/3/12, 11:39 AM
#2

Där kommer v till ett litet problem! Mormor och Morfar, Morbror och hans sambo bor i Norge och jag träffar dom sällan.

Mamma är allmänt svår och det får gärna vara nått som passa både henne och hennes sambo.

Min lillebror bor hos mamma så honom träffar jag sällan men skulle vara kul att göra honom glad!

Pappa är också svår.. :/ Har givit honom korg med olika godis och matprylar i förut men vet inte hur populärt det varit.

Mitt svar var inte till stor hjälp inte :P

Mvh Millan

julklappen
10/10/12, 2:50 PM
#3

Jag brukar göra egna julklappar ibland.

Göra egna presentkort_ jag skriver till vem det är och när det gäller, sen skriver jag t.ex. att den och den personen får gratis städning,dikning,hjälp med att gå och handla matvaror av mig m.m.

Ibland så kan man få gratis toma  plastlådor(sådana som affärena haft lösgodis i) i än del affärer.Dessa kan man klistra fina olika saker på och sedan ge bort i julklapp.T.ex. man kan klippa ut fina mönster ochannat ur tidningar,klistra dit pärlor,kottar,löv m.m.

Rita-S
10/11/12, 4:46 PM
#4

Skall forsöka klura ut litet tipps åt dig fast nu är det en stk tovig päls som behöver min uppmärksamhet et litet tag :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rajas
10/11/12, 7:30 PM
#5

#4 Skulle vara underbart! Mormor och morfar kommer få en fin ram med en bild på min 1åriga sötnos till dotter! så dom är klara!

Mvh Millan

Bruden-Mbuti
10/31/12, 5:48 AM
#6

oftast har ju vuxna allt de behöver och mer därtill.

så varför inte baka eller göra godis å lägg i några fina burkar till dina föräldrar. burkarna kan de ju ha andra saker i sen efter att de avnjutit det goda som varit däri.

till lillebror kan du göra nån tyff halsduk eller sy en fint kuddöverdag. gillar han bilar kan du sy ett vanligt örngott, klippa ut en bil från ett annat tyg, fylla ut bilen med vadd och sy på.  välj ett motiv han gillar, djur,sport etc.

finns mkt man kan göra själv för en billig penning.

julklappar måste inte kosta skjortan

Annons:
Rita-S
10/31/12, 10:14 AM
#7

Hur många har du lyckats klura till nu, Rajas? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rajas
10/31/12, 11:01 PM
#8

#6 Tack för tipsen!

#7 Jadu, jag har funderingar på dom alla men mormor och morfar är klara iaf och pappa tror jag. Det är ju så svårt!!

Mvh Millan

[randi]1
11/1/12, 8:45 PM
#9

Jag brukar sticka sockar, vantar. Jag ger även kaffe (till de som tycker om det). Vi ger aldrig varandra dyra klappar, utan mer det som kommer från hjärtat,(omtanken). Lycka till med dina julklappsplaner!!

LinaK
11/1/12, 8:46 PM
#10

Något som jag tycker brukar vara uppskattat är egengjorda fruktkorgar, eller ja det behöver inte vara frukt i dom. Jag brukar stoppa i ost, kex, marmelad, nått godis och nått drickbart plus lite frukt. Sen kan man slå in det i cellofan och göra det lite snyggt Glad Eller kanske en korg med en film plus lite godis och gott till en filmkväll, eller vad nu personen gillar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Rajas
11/2/12, 8:46 AM
#11

Fortsätt med alla bra tips för nu börjar jag få ideer!

Mvh Millan

Upp till toppen
Annons: