Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 2991 ggr
IdaStenlund
2012-07-26 06:47

Första Julen i egen lägenhet

Hej hej

undrar hur ni gjorde eran första jul i egen lägenhet?

jag flyttar i september och jag har absolut inget julpynt så jag känner mig smått stressad för här där jag bor kan man knappast spatsera in på nån affär å fråga om dom har julpynt till salu denna årstid….

hur ska jag göra?

Annons:
Rita-S
2012-07-26 10:26
#1

Du kan ju börja göra egen julpynt :D

Trä makaroner på snöre och spreja med guld och silver (guld och silversprej finns ju på panduro). Guirlanders av glansad papper (som även finns på Panduro), glitter och lim finns ju överallt, du kan göra julgranskulor :)

Frigolitkulor finns på panduro, du kan använda juliga tyger, band och pärler och forma egna julgranskulor. En stor ring i frigolit, juliga tyger och sådan och du kan göra kransar :) Det mästa finns i frigolit, klockor, ägg och så vidare. Äggen kan man göra kottor med tygbitar och knappnålar (och lite limm). Eller med pärler i plast eller glas och knappnåler kan man göra bilder på kulorna.

Med juliga tyger pratar jag om tyger i dom "rätta" julfärgerna, spelar ingen roll om dom är randiga, prickiga, stjärniga, hjärtiga eller enfärgade.

Panduro har massor med inspiration till julen.

Göra kransar

Julkort åt alla

Skapa julstämning

Pyssla i jul

Allt detta är inspirationshäften man kan läsa och spara på datorn som PDF, få inspiration och materialet finns att anskaffa från Panduro som oftast. Och om dom inte har just det som används i beskrivningen finns det nog alternativer. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2012-07-26 17:49
#2

De börjar ju sälja julpynt redan i september, om inte annat. Om du nu inte är pysslig av dig.

TerriZue
2012-07-27 08:19
#3

Jag fick med mig mycket hemifrån eftersom min mamma endast puntade inför julen för våran skull (barnen alltså, främst min syster och mig eftersom min bror inte bryr sig alls). En del har jag gjort själv. Jag såg dessutom till att spara undan en summa så att jag genast kunde köpa på mig det som saknades när det släpptes i affärerna. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

DesK
2012-07-29 18:53
#4

I min allra första lägenhet hade jag inget julpynt alls, efterom jag då firade jul med min far utomlands. När jag sen flyttade in i min mormors lägenhet så hade jag ju hennes julpynt Glad Pyssla och göra eget pynt är toppen och det behöver inte kosta så mycket.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Mitralis
2012-08-01 16:42
#5

För någon vecka sedan så såg jag jul och påskpynt på 70% rea på Guldfynd Guld i mun

Rusta och ÖB har billigt pynt om du inte vill göra själv.



WinterPrince
2012-08-20 08:45
#6

Jag åkte till ullared och köpte julsaker första året. Köpte bara en kartong kulor, så granen såg lite fattig ut, men sen köpte jag sen stor laddning blandade kulor från IKEA på mellandagsrean…

Annons:
dragonstar
2012-09-11 14:06
#7

Fråga runt bland familj och vänner om dom har julfynt de kan skänka. Kolla på loppisar de får in en del.

Sen ka ndu ju göra en hel del själv.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: