Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 69852 ggr
Shoshone
11/30/11, 7:31 PM

Hjälp med grishuvud !!

Hejsan

Finns det någon här som vet hur man tillagar ett grishuvud som dekoration på julbordet??
Får bara upp "ätbara" recept när jag googlar på detRynkar på näsan

Jag har 2 "råa" grishuven ligger i frysen nu och ska provtillaga ett i helgen, men vet inte hur, antar att jag ska koka det först och sedan griljera det i ugnen.

Jag måste ha det färdigt till tisdag nästa vecka!!

Jättetacksam för ALLA tips!!

Annons:
korseett
12/4/11, 9:02 PM
#1

Grishuvuden ska inte kokas utan rökas för annars håller de inte att garnera och sätta på bordet. Tyvärr är du nog för sent ute för detta julbord. Lämna in dom på ett rökeri så kanske du kan ha dom till jul iaf

korseett
12/4/11, 9:22 PM
#2

sett några gamla recept från 40 och 50-talet. Där saltas först huvudet, sedan röks det för att till sist kokas men det ska vara fast. Man bänder upp griskäken och sätter nåt emellan så att gapet förblir öppet och ett äpple kan sättas in.

Mitt bästa tips är att du kollar riktigt gamla kokböcker, husmodersrecept

Shoshone
12/5/11, 12:43 AM
#3

Jag har redan kokat och haft dem i ugnen och fryst ner dom, snart ska de tinas för på onsdag är det julbord Skrattande

korseett
12/5/11, 7:26 AM
#4

ska bli intressant att se hur de står sig då. Hoppas att de inte faller isär för dig

Shoshone
12/5/11, 7:44 PM
#5

Man skulle koka dem inlindade i handdukar och låta dem svalna i sitt eget spad innan man tog bort handdukarna så jag hoppas oxå det blir bra.. Det ända negativa är väl att de inte är så mörka.. som de skulle blivit om de var rökta..

Funderade på om jag skulle smörja in dem med soja eller dyl men blir nog inte bra..

DesK
12/5/11, 9:37 PM
#6

Gör en blandning av soja och mörk sirap och pensla över dem Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Shoshone
12/9/11, 11:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Såhär fint blev det Skrattande

DesK
12/10/11, 9:25 AM
#8

Wow vad fint det blev! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

korseett
12/11/11, 8:43 PM
#9

snyggt! bra jobbat!

Upp till toppen
Annons: