Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 3700 ggr
MissDoe
11/25/11, 8:16 AM

IKEAS julbord

Igår var jag på IKEAS julbord och åt! Det är Tina Nordström som fixat recepten till maten detta året. Och det var kanon måste jag säga!

Prisvärt! Är du Ikeafamilymedlem kostar det bara 99:-

/Elin http://julaftonsmorgon.blogg.se

Annons:
TerriZue
11/25/11, 1:21 PM
#1

Fanns några vegetariska alternativ? :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
11/25/11, 3:47 PM
#3

Är det som buffé och man får gå och ta själv?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissDoe
11/25/11, 4:22 PM
#4

#3, yes!

Honestyisdead
11/25/11, 6:29 PM
#5

Låter bra. Jag och mamma tänkte käka där en dag.

DesK
11/25/11, 7:35 PM
#6

Låter som att vi får ta en tur till Ikea Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
MissDoe
11/25/11, 8:08 PM
#7

Jag kan verkligen rekommendera det. Senaps&whiskeysillen och ägghalvorna med kaviarcreme och rotfruktschips var bäst

Honestyisdead
11/25/11, 8:16 PM
#8

Jag blev mer intresserad av revnebenen och fläsket :P Och chilisill, och sen undrar jag vad ramlösasill kan vara? Ramlösa smakar ju inget ;)

Gunlog
11/25/11, 10:20 PM
#9

Jag är av raka motsatsen!

Vi åt på IKEA i Malmö/Svågertorp. En julskinka som smakar lakrits är ingen julskinka för mig. Senap- malt whiskey sillen smakade som IKEAS senaps-sill har gjort i alla år. Den där chili-lime sillen smakade rakt ut och ingenting med liiite spicy på tungan och en skvätt parfym i. Honungsfläsket var bacon. Köttbullarna var feta och smaklösa. Korvbitarna smakade jag inte ens på. Sedan skulle det finnas någon kräftströmming, men tyvärr fanns inte det på borden. De kryddiga färsbiffarna… Var fanns smaken? Vi åt oss mätta på julegröten, kan jag säga. Vi är inte alls kräsna av oss, men detta var faktiskt inte alls gott!

Lallerstedt gjorde ett riktigt gott julbord förra året. Men Tina? Nej, tyvärr… Där går våra meningar isär…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Honestyisdead
11/25/11, 10:35 PM
#10

#9 Oj, det var mindre lockande betyg.

Gunlog
11/25/11, 10:44 PM
#11

Ja, tyvärr ger jag det 0 (noll) i betyg. Det första jag gjorde var att ta upp telefonen och skriva på min Facebook-status att det inte ens var värt 99:-. Jag brukar inte göra sådant annars. Möjligt att jag skriver var jag är och vad jag äter, men jag ger aldrig negativt på detta viset. Vi blev riktigt besvikna, alla. Min sambo som älskar Janssons åt knappt upp sin bit. Den smakade ingenting.

Det är synd om Tina för det är ju faktiskt inte hon som står och lagar maten. det hade kanske varit jättegott om hon hade stått hemma vid spisen och tillagat allt detta själv, men… Nej, jag tror att ni kommer att bli besvikna…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

MissDoe
11/26/11, 9:44 AM
#12

Jaha där ser man. Jag tycker att det var mycket godare detta året än förra året.

Jag ska till och med åka dit och äta en gång till detta året.

Smaken är som baken…

Honestyisdead
11/26/11, 2:50 PM
#13

#12 Sen är det mycket möjligt att det inte smakar likadant på alla olika IKEA restauranger, eftersom det ju faktiskt är olika människor som gör maten. Även om de fått ett grundrecept så kan det skilja sig mycket.

Det vet jag med tex ICA;s egna skink och räksallader. De kan till och med skilja sig från gång till gång i samma butik, efterom de är olika personer som gör det.

Annons:
Gunlog
11/26/11, 11:05 PM
#14

Jo, det har du rätt i Hera. Det smakar annorlunda olika gånger. Mina köttbullar smakar inte som dina och det är ändå köttbullar. Mina köttbullar smakar inte exakt likadant varje gång…

Men det där med anis på julskinkan… Nej, tyvärr, det fungerade inte för oss…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Bruden-Mbuti
11/27/11, 11:22 AM
#15

min ena son var där igår och åt med sin familj.

ena barnet 5år, hittade en stor plastbit i sin mat.

de gick och visade det men nån ursäkt el ny mat fick de inte . inte ens pengarna tillbaka.

jag kommer inte gå dit och äta av det julbordet

Gunlog
11/27/11, 3:35 PM
#16

Hade det hänt i Malmö så hade de nog gett något extra. En kopp kaffe med dopp eller en glass eller liknande…

De hade i alla fall gett en ursäkt…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Honestyisdead
11/27/11, 5:25 PM
#17

#15 Oj vad dålig service!
Hade jag jobbat i köket och det hade hänt hade jag i det minsta bjudit på en kaka och bett om ursäkt. (vet inte riktigt vilka regler ikeas kök har när det gäller sånt) Helst hade jag gett en kupong till kunden så den kan äta gratis nästa gång.

MissInAction
11/27/11, 8:41 PM
#18

Verkar jättekonstigt att de inte ville gottgöra på något sätt alls Obestämd IKEA är annars kända för att vara mycket generösa med reklamationer och återköp m.m. på sina produkter. Kanske det är annat som gäller för maten…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Bruden-Mbuti
11/28/11, 12:42 PM
#19

tänkte jag ska gå dit idag å fråga varför de inte ens bad om ursäkt.

få se vad de säger då.

Upp till toppen
Annons: