Recept - Dryck

Glöggen på Systemet

2011-11-07 20:27 #0 av: [lucke]

Är det nån som testat de alkoholfria sorterna som säljs på Systembolaget? Det finns bla med chokladsmak, äpple/saffran etc. Jag är inte så förtjust i glögg själv men mina gäster vill ha det, så jag måste köpa nån flaska iaf...

Anmäl
2011-11-07 22:09 #1 av: Rita-S

gör min hemgjorda saftglögg om du vill ha alkoholfritt? :) Har inte testat dom alkoholfria i sverige, jag fick smaka nån på besök (dom sade inte vad den hette) och jag gillade den inte. Har inte gillat nån glögg jag fått smaka i sverige :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anmäl
2011-11-07 22:15 #2 av: [lucke]

Kan kolla opp denGlad Japp, alkoholfri måste den vara, och helst inte så sötsliskig...

Anmäl
2011-11-07 22:16 #3 av: Rita-S

jag tycker inte min är särskillt söt, jag sockrar den inte :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Anmäl
2011-11-07 22:23 #4 av: [lucke]

Låter bra det, jag gillar syrliga smaker mer än söttGlad

Anmäl
2011-11-07 22:32 #5 av: Rita-S

ja, jag tycker glögg skall smaka kryddigt, inte sött :)

Anmäl
2011-11-07 22:36 #6 av: [lucke]

Precis. Choklad lät som en rätt skum smak på glögg, men det kanske är gott, vad vet jag...

Anmäl
2011-11-07 22:37 #7 av: Rita-S

jag har inte provat så det vet jag faktisk inte! Tungan ute jag är lite gammalmodig och tycker glögg skall smaka.. just glögg Skrattande

Anmäl
2011-11-07 22:42 #8 av: [lucke]

Jo, det är gott med kryddsmak. De hade även julmust i stor glasflaska på systemet, det funderar jag på att lyxa till med till julafton. Kollade efter alkoholfri julöl också, men där fick jag tjiTungan ute

Anmäl
2011-11-10 03:45 #9 av: yvonnel

Det finns ju färdigblandade glöggkryddor att köpa, dessa kan man antingen lägga i ren sprit några veckor för att dra ut smaken eller koka upp i lite vatten och småsjuda en stund. Denna essens kan man sedan använda som smaksättning både för öl och vin eller saft för att "jula" till det lite.

Anmäl
2011-11-10 09:58 #10 av: Mitralis

Jag köpte den vita alkoholfria Blossan till chaufförerna och den med alhohol till de andra. Det slutade med att alla drack den alkoholfria för de tyckte att den var så god. Jag serverar den kall.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.