Annons:
Etikettdryck
Läst 2667 ggr
[lucke]
2011-11-07 20:27

Glöggen på Systemet

Är det nån som testat de alkoholfria sorterna som säljs på Systembolaget? Det finns bla med chokladsmak, äpple/saffran etc. Jag är inte så förtjust i glögg själv men mina gäster vill ha det, så jag måste köpa nån flaska iaf…

Annons:
Rita-S
2011-11-07 22:09
#1

gör min hemgjorda saftglögg om du vill ha alkoholfritt? :) Har inte testat dom alkoholfria i sverige, jag fick smaka nån på besök (dom sade inte vad den hette) och jag gillade den inte. Har inte gillat nån glögg jag fått smaka i sverige :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2011-11-07 22:15
#2

Kan kolla opp denGlad Japp, alkoholfri måste den vara, och helst inte så sötsliskig…

Rita-S
2011-11-07 22:16
#3

jag tycker inte min är särskillt söt, jag sockrar den inte :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2011-11-07 22:23
#4

Låter bra det, jag gillar syrliga smaker mer än söttGlad

Rita-S
2011-11-07 22:32
#5

ja, jag tycker glögg skall smaka kryddigt, inte sött :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2011-11-07 22:36
#6

Precis. Choklad lät som en rätt skum smak på glögg, men det kanske är gott, vad vet jag…

Annons:
Rita-S
2011-11-07 22:37
#7

jag har inte provat så det vet jag faktisk inte! Tungan ute jag är lite gammalmodig och tycker glögg skall smaka.. just glögg Skrattande

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2011-11-07 22:42
#8

Jo, det är gott med kryddsmak. De hade även julmust i stor glasflaska på systemet, det funderar jag på att lyxa till med till julafton. Kollade efter alkoholfri julöl också, men där fick jag tjiTungan ute

yvonnel
2011-11-10 03:45
#9

Det finns ju färdigblandade glöggkryddor att köpa, dessa kan man antingen lägga i ren sprit några veckor för att dra ut smaken eller koka upp i lite vatten och småsjuda en stund. Denna essens kan man sedan använda som smaksättning både för öl och vin eller saft för att "jula" till det lite.

Mitralis
2011-11-10 09:58
#10

Jag köpte den vita alkoholfria Blossan till chaufförerna och den med alhohol till de andra. Det slutade med att alla drack den alkoholfria för de tyckte att den var så god. Jag serverar den kall.



[lucke]
2011-11-10 10:37
#11

Hm, ska höra med mina gäster om ev önskemål. Jag är ingen glöggdrickare själv, men får väl offra mig på julafton…

Upp till toppen
Annons: