Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1992 ggr
dragonstar
2011-10-09 14:19

Att göra julklappar!

Vad brukar ni göra och ge bort?

Jag behöver tipps på vad jag kan ge i år.

Vad ska ni ge? vad gav ni förra året? några bra länktipps på saker man kan göra.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Rita-S
2011-10-09 18:33
#1

varje år gör jag julgodis som alla får i strutar, glas eller andra former av behållare :) Forsöker virka eller sticka något med, men jag orkar inte så länge i taget och då blir det svårt att hinna klar till julen

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dragonstar
2011-10-10 12:04
#2

vad är det för godis du bruakr göra? Väll gärna ha tipps på goris man kan göra och ge bort. Som håller bra och ser vacker ut.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

WinterPrince
2011-10-10 12:07
#3

Ett år gjorde jag tvålar i julklapp. T-shirts som målades med textilfärg.

Färdiga ljus som dekorerades med servetter. Riskuddar. Stickad halsduk.

Senap. Kakor. Smaksatt olja + kryddpasta.

Gjuta egna ljus. Herdekrokar. Kryddskyltar. Grytlappar.

Detta är vad jag gjort dom senaste 3 åren. Vill du ha mer ingående detaljer på någon så bara hojta!

dragonstar
2011-10-10 12:10
#4

Oh!!! Har ni ris elelr vad har ni i värmekuddarna??

Vad behöver man för att kunna sy bra grytlappar?( vet inte hur man virkar / stickar)

Jag vill även gjuta egna ljus och göra eget papper men vet inte om jag komemr göra det.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

WinterPrince
2011-10-10 12:16
#5

Jag hade ris i mina värmekuddar. Det var enklast för mig att få tag på. Men vete ska hålla värmen längre har jag hört.

Till grytlappar behöver du ett fint tyg, vadd, värmeisolerande folie har en del i mitten, eventuellt ett passande kantband.

Gjuta ljus tycker jag är rätt enkelt. Gjutmassa finns hos t ex Panduro. Smälter i vattenbad och sen är det bara att hälla i formen.

Rita-S
2011-10-10 13:04
#6

Recept på nästan allt mitt godis ligger under receptbanken här redan :) Bara att plocka från översta hyllan! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
dragonstar
2011-10-10 13:07
#7

Super!! Tack så jätetmycket ska ta och kolla igneom recepten!

Du råkra inte ha tipps på sånt man kan ge och dom reder till djälva tex bakpulverbröd fast annat en bröd då?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2011-10-10 13:11
#8

Troro jag ska sätta mig och sy vete/ riskuddar. Måste bar komma på ven som behöver det och vad för form dom skulle ha i så fall?

Juta ljus låter jättekul. Har du något i ljusmassan som dekor? kan ma nha tex rosblad och anant elelr blri det brandfarligt?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

WinterPrince
2011-10-10 13:16
#9

Jag har gjutit mina ljus i koppar, så tar inte ur dom ur formen. Därför blir det inte heller någon dekoration i. Koppen är dekorationen liksom. Har däremot doftsatt dom. Har en som doftar jordgubb.

Har gjort ett ljus med ljusgelé. Den har jag stenar i botten på.

dragonstar
2011-10-10 13:21
#10

Okej då får jag kolla runt lite.
Vart hittar du kopparna? Funderar på loppis elelr om kanske ÖB kunde ha något intresnat.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: