Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 1732 ggr
WinterPrince
2011-10-01 09:02

Julbord!

Igår såg jag dom första julbordsannonserna i DI.

Brukar ni gå på julbord? Hur många gånger blir det per säsong?

Annons:
WinterPrince
2011-10-01 09:05
#1

För mig blir det väl 1½. Min syster brukar alltid bjuda upp oss på jullunch. Där finns inte allt men det viktigast som köttbullar, skinka, jansson och rödbetssallad.

Sen i julhelgen. Det blir ju i dagarna 3, men kommer från samma bord.

Rita-S
2011-10-01 09:19
#2

Inga julbord här, företaget brukar inte ge nån, och det är inte mycket av det i området.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2011-10-01 13:44
#3

Ett i tjänsten, om jag har tur. Annars bara julmaten på julafton med familjen.

Falksonchristmas
2011-10-03 13:51
#4

Julbordet hemma är det viktigaste, sedan brukar det bli ett med arbetet och kanske ett med någon leverantör. Förr var det säkert 5-7 julbord innan jul via mitt arbete som inköpschef men tack och lov så har detta minskat avsevärt dom sista åren, man blev änna trött på julmaten innan julafton och det egna julbordet. Att tacka nej på den tiden var inte på tal om, ansågs som ohyfsat. Så nu kan man riktigt njuta av det egna julbordet på ett helt annat sätt, villket jag uppskattar! Glad

För julstämmning och många juleljus besök min hemsida!

http://falksonchristmas.cybersite.nu/

DesK
2011-10-03 14:13
#5

Jag älskar det svenska julbordet! Glad Vanligen blir det dock bara hemmma på julafton och dagarna efter, för vi delar upp det lite istället för att ha allt på julafton.

Vad anser ni hör till det svenska julbordet?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: