Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 2368 ggr
Mitralis
8/22/11, 10:23 AM

Jultidningar

Igår så kom det två killar och ville sälja jultidningar. Jag var precis på väg ut så jag hann inte titta på några, och jag vet inte om jag hade köpt några ändå. Men det triggade verkligen igång julsuget hos mej Glad

Har dom börjat sälja jultidningar hos dej?



Annons:
Rita-S
8/22/11, 10:29 AM
#1

nej inget än, det är nog lite tidligt än :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
8/22/11, 9:08 PM
#2

Varje år säger jag att jag inte ska köpa så många. Varje år åker jag på en skuld på mellan 600-800 kronor. Varje år blir kollegans pojke såååå glad att han ber sin mamma skicka med en påse kakor så att pappa kan ge till mig. (7-8 havreflarn eller liknande) Sååå gulligt och såååå uppskattat av både honom och mig. Vi har aldrig träffats, men är ändå mycket glada för varandra!

Cool

Min kollega säger att det inte är varje dag man hör om barn som blir bortskämda av "främlingar"… Han säger också att jag inte ska handla så mycket. Mitt svar: "Håller fullständigt med", men ändå blir det som det blir.

Vad gör man inte för de små, och vad gör man inte för att julen ska bli bra?

Flört

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

snuz
8/22/11, 9:43 PM
#3

Har köpt av tre olika barn redan :P

Gunlog
8/22/11, 9:55 PM
#4

Visst är det roligt att se deras ögon när man beställer? Tyvärr får ju jag aldrig göra det, men det är dock ändå roligt…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

snuz
8/22/11, 10:03 PM
#5

Jaaa verkligen! :)

Gunlog
8/22/11, 10:07 PM
#6

Jag kommer ihåg i början av 80-talet när jag sålde. Ögonen stod som ping-pong-bollar i huvudet på mig när min mamma räknade hur mycket jag tjänat och vad jag skulle få på de intjänade "poängen".

Det var då julafton 2 ggr om året… Skrattande

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
TerriZue
8/23/11, 10:26 AM
#7

Jag ahr aldrig köpt några jultidningar men det beror nog på att jag aldrig stött på någon som säljer. =/

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Ria74
8/31/11, 8:17 PM
#8

Jag har redan köpt av 4 olika barn. Jobbar på en skola så det är svårt att säga nej till någon.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Simson
9/5/11, 5:29 PM
#9

Jag har handlat för någon vecka sedan! En ensam kille sålde o stod så skyggt utanför min dörr o tittade när Madicken o jag kom från vår promenad. Kunde inte låta bli då jag älskar serietidningarna som de säljer. De läser jag året om flera gånger. Jag vart imponerad av hans proffsighet så det blev lite för mycket men det är värt när de/ungdomarna själva tar eget initiativ o ansvar för inkomsten. Det sponsrar jag gärna! Glad

(I alla fall skyller jag på det för att få lov av mig själv att handlaCool)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
9/5/11, 7:58 PM
#10

haha så skall det vara! Var en på jobbet vars dotter forsöker sälja, bara att hon bor ju i samma område som typ 14 andra ungar :D Så mamman tog med tidningen på jobb. Klart man måste hjälpa då, eller hur?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

WinterPrince
9/7/11, 12:50 PM
#11

Mamma brukar handla. Jag brukar få en kattalmanacka därifrån i julklapp. Nästan varje år får någon en dassbok.

Gunlog
9/7/11, 10:37 PM
#12

Igår kom grannen in med barnen. Så många olika förlag de sålde för.

Jag köpte en julklapp till en person som står mig mycket nära, men ändå så långt ifrån.

Jag köpte även en julklapp till min älskade sambo.

Eftersom jag kom på att dessa 2 viktiga personerna i mitt liv ska få julklapp, så köpte jag en julklapp till mig själv också. Ska bli spännande att öppna mitt paket. Hihihi!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Simson
9/11/11, 7:32 PM
#13

Ja men Gunlog! Du är en viktig person i Ditt liv! I våra liv också! Kram på dig! Fast jag tror att du nog kan gissa vad du får av dig själv i julklapp?? Tungan ute

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Annons:
Upp till toppen
Annons: