Annons:
Etikettdieter
Läst 2728 ggr
TerriZue
2011-08-12 10:19

Annorlunda.

Hej allhiopa! Nu har jag verkligen börjat längta till julen på allvar (ja, alla mina nära och kära tycker jag är galen och alladeles knäpp men det finner jag mig i).

Jag har dock insett att mitt julbord i år kommer bli väääldigt, väldigt annorlunda mot vad det varit förut. Det är nämligen så att jag är nybliven vegetarian. Det innebär stora förändringar på mitt julbord och jag är faktiskt lite orolig för hur det kommer bli.

Någon som har några bra tips på vegetariska alternativ på julbordet? :)

MVH

Mimmie

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Rita-S
2011-08-12 10:50
#1

Jag har en artikel om julbordet som vegetarian i alla fall, så där finns ju några tipps :) Annars är detta en bra tråd att fylla på med tipps för vegetarianer eller veganer!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
2011-08-13 00:03
#2

Oj, den måste jag ha missat, ska kolla upp den.

Ja, det vore super om folk ville fylla på med förslag och gärna recept (om ni har) i den här tråden! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

snuz
2011-08-16 17:50
#3

Jag har recept på veg jansson och en himlans massa inlagd sill om man gillar sånt.

DesK
2011-08-16 21:27
#4

Snuz berätta gärna för oss om dina recept! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Falksonchristmas
2011-08-17 11:08
#5

Intressant!

Har aldrig tänkt på problematiken, har ingen i min närhet som är vegetarian fullt ut. Googla runt lite och hittade denna sajt som verkar bra.

Hoppas du hittar vad du söker och lycka till!

http://www.vegetariskt.com/vegetariskt_julbord.asp

För julstämmning och många juleljus besök min hemsida!

http://falksonchristmas.cybersite.nu/

snuz
2011-08-18 10:22
#6

Sillen är jättelätt, man skär 1cm skivor av en äggplanta som man sedan skär till till "snygga sill strimlor" - inte för smått. Sen kokar man dessa i rikligt med vatten som är salt, riktigt salt, alltså nästan lika salt som dödahavet-salt. Tungan ute När dom har blivit mjuka så lägger man dom på lite papper så det värsta av vattnet försvinner, sen är det bara att lägga i dom i den sillinläggning som man tycker om. (det är bara att använda "vanligt" sillrecept till det). 

Jansson måste ja kika på mitt recept, har inte det här nu. återkommer med det :) Men den är inte heller svår, bara mer grejer :)

Kan förövrigt om man vill skriva recepten till sillinläggningarna som jag brukar använda om så önskas

Annons:
TerriZue
2011-08-19 10:42
#7

Tack så mycket för tipsen Falksonchristmas och snuz! :) Jag tycker väldigt mycket om inlagd sill, så det där var ett mycket, mycket bra tips.

Ska titta lit enärmare på den där länken ockås, verkar vara mycket bra! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Upp till toppen
Annons: