Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 22318 ggr
Thea
2008-12-16 16:07

Behöver julklappstips till pappa!

Vad sjutton ger man till sin pappa, en 63 åring som "har allt" enligt honom själv, i julklapp???

Jag har passerat stadiet "gjort något själv" då jag är 30 år. Att rita en teckning känns inte aktuellt. Fungerar om man är barn….

Han är väldigt trädgårdsintresserad! Han har mycket i bokväg där. Får en perlagonbok av mamma. Han prenumererar själv på Nationalnyckeln så där försvinner en presentmöjlighet.
Det enda han själv önskar sig, i år IGEN, är fågelholkar! Förra julen fick han 6 stycken!!!! Förvånad Jag vägrar ge en fågelholk i år igen! Skrikandes 

En ros till trädgården kanske? De har visserligen sagt att de ska dra ner på rabatterna då de inte har samma ork som i yngre dagar. Sen tror jag att ligga på knä och rensa ogräs från maj-oktober börjar ta ut sin rätt….

Hans andra stora intresse är kameror och fotografering! Ju mindre motiv (knappt synbara insekter, mossor mm) desto bättre. Men jag vet ingenting om kameror, objektiv mm. Han är dessutom kinkig med vad han vill ha har jag förstått!

Vad ger DU din pappa?

Tips och idéer tas tacksamt emot!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Annons:
kanin
2008-12-16 16:32
#1

MIn ska få en spikmatta.

nadnadiine
2008-12-16 16:47
#2

Min pappa ska få något.. Förhoppningsvis.. Typ en teckning xD

botakt
2008-12-16 17:20
#3

jag ska ge en tröja till min plast pappa.Skrattande Det är svårt att komma på något.. Men kanske nån ny blom/träd/trädgårdsbok? En som han inte har och som kanske han vill ha?Skrattande

Ebba-A
2008-12-16 19:14
#4

Min pappa ska få en mörklila pikétröja från H&M, dom kostar bara 98:- och finns i många olika färger :D

Värd på Choklad iFokus

abbis
2008-12-16 19:55
#5

Ett riktigt gott kaffe från Johan och Nyström Alt te..tillsammans med en ask exklusiva Praliner!!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Rita-S
2008-12-16 20:52
#6

Min pappa får inget. Han kan ju börja va en pappa sen kan han få klappar tycker jag..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
parsley
2008-12-16 21:45
#8

En sekatör från engelska Joseph Bentley (googla och se om du kan hitta återförsäljare i Sverige) De är lite dyrare än andra sekatörer, men min pappa får något simmigt i blicken när han ser en sådan och man får nästan leda ut honom från trädgårdsbutiken och berätta "Du får önska dig en sådan när du fyller år eller till julklapp. En Bentleysekatör är ett fantastiskt föremål.

Något till välgörenhet? Typ "ett klick för skogen"

http://www.ettklickforskogen.se/

Presentkort på framkallning av bilder.  Är han fotofantast så är det nog bäst att han själv får välja sina objektiv. Dom brukar vara sådana. :)

Eller varför inte en - trädgårdstomte

http://www.tradgardstomtar.se/store/index.php

Blottartomten Jens har kvinnliga kollegor och Erland har fastnat i dvärgfällan.

http://www.bokus.com/b/9789151848938.html?pt=campaign_24791&placement=

En bok t ex Leif Qvist Utomhusprojekt - husägarens stora handbok. Länk till Bokus, men boken finns ju även på andra ställen.

Sara
2008-12-16 21:48
#9

Hur skriver han ut bilderna?

Gör han det själv så köp färgpatron alt fotopapper, annars ett presentkort på framkallning?

Sara

ophelia
2008-12-17 08:31
#10

Vi har börjat ge upplevelser.T.ex ett besök på museum  eller som gubben fick nu vid födelsedagen en resa till Köpenhamn.

Så du kanske kan ge ett besök på en trädgårdsutställning eller liknande.

Thea
2008-12-17 09:36
#11

Tack för många tips!

parsley: Ja, fotofantaster är kräsna! Flört Han skriver inte ut sina bilder utan sparar dom på datorn/CD-skiva.

En upplevelse kanske kan vara något…

Kläder behöver han iof, men å andra sidan är han kinkig där också. Träningsoverallen är det bästa klädesplagget. Han jobber dessutom hemifrån och då spelar det inte någon roll hur man klär sig…

Usch, det är så svårt när "gubben" inte själv kan komma på något. "Jag har ju allt" säger han bara när man frågar…

Det vore roligt att kunna ge något han har pratat om, men kanske själv glömt bort att han vill ha….
Ett år gav jag en pannlampa för att han skulle ha när han gick ut med hunden. Det är en av dom bästa julklappar jag gett. Den används varje dag den mörka årstiden och direkt efter jul köpte dom en till mamma också för att de upptäckte hur bra det var!

Jag ÄLSKAR att ge bort presenter, men då ska det vara något som kan användas! Inte bara ges för givandets skull…

Kanske något till köket….Han gillar ju att laga mat på lite "högre" nivå.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

linasvovvar
2008-12-17 09:50
#12

Jag har tipsat i en annan tråd om unicefs hemsida.

www.unicef.se gåvobevis och inte utslängda pengar på något onödigt-

SusannAlg
2008-12-17 12:23
#13

Min pappa får ett par fårskinnstofflor…. alltid gott att vara varm om fötterna!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Annons:
MangoPeperoniOwner
2008-12-18 18:53
#14

han kan få en kodak utskrivningsmaskin. Kul att hålla på med att skriva ut EGNA foton

Jennifersthlm
2008-12-19 14:45
#15

en sån där brännare till matlagningen? , sifon???

FrokenPaula
2008-12-19 14:45
#16

Fälgkors

Åsa S
2008-12-19 16:37
#17

En sak som kan passa en trädgårdsinresserad  herre i 60-års åldern med lite naturintresse (fågelholkarna) är en prenumeration på den utmärkta tidskriften Natur och trädgård. En helt reklamfri tidning med intressanta artiklar om både natur och trädgård. Denna trädgårdstidning innehåller inte sånt där tjafs och pluttinutt som tyvärr majoriteten av trädgårdstidningarna i handeln innehåller (tror de främst har fått för sig att det är medelålders damer som sysslar med trädgård för det är den kundgruppen de satsar på)

http://www.naturochtradgard.se/

Min farsa får troligtvis en klocka och möjligtvis en dörrmatta från mig och syrran (det är hon som ska handla grejerna). Detta är saker han önskat sig. Vi är lite tråkiga i vår familj, min syrras förra kille sade att i eran familj önskar ni ju er inte grejer utan ni beställer av varann.

mariatingsund
2008-12-22 10:21
#18

Ett fågelbad kanske skulle passa till alla fågelholkarna, är snygg detalj i trädgården, behöver inte rensas ogräs…

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Thea
2008-12-22 10:31
#19

Tack för många bra tips!

En prenumeration på Natur och trädgård kanske skulle kunna vara något, men jag vet inte riktigt vad det tillför honom eg. När jag tittade på hemsidan och de nummer som varit ute kändes det som att det i hans ögon inte var några nyheter. Men vad vet jag?

Fågelbad är ett stort NONO! Det passar inte deras stil alls. Kaaaanske ett fågelbad i "råbetong" skulle kunna vara något. Men det är högst tveksamt!

Som det är just nu lutar det åt en morgonrock….

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Snurpan83
2012-11-20 02:58
#20

Jag brukar också (såg ovan) handla i Unicefs webbshop eller ge pengar till saker som behövs t ex vaccin, mediciner m.m och så får man ett jättefint gåvokort man kan ge till den som ska få julklappen.

Brukar vara väldigt uppskattad och samtidigt gör man en god gärning!

 

Annons:
Mitralis
2012-12-01 20:54
#22

Nu har jag det! En kaffekopp som ser ut som ett objektiv till kameran Skrattande

http://www.coolstuff.se/Objektivmuggen



mariatingsund
2012-12-01 23:35
#23

Tråden är från 2008, men ni kan ju starta en ny tråd? :)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Mitralis
2012-12-02 00:43
#24

#23 Ha ha ha, när jag såg den så var den högst upp på inläggslistan och jag tänkte inte på att kolla "Bäst före" på den Skrattande
Ja ja, nu har hon tips till sin 67-årige pappa i alla fall Glad



[RMSLiners]
2012-12-02 13:36
#25

Med tanke på foto intresset kanske ett polariseringsfilter eller UV filter till objektiven kan vara något. 

Gillar han trädgård kan du alltid ge ett Bonsaiträd till han, då har han lite att kämpa med då de är en utmaning att sköta.

Tillägg: #23 Hahaha oj. Jaja, kan vara tips till annan som kanske har liknand problem. Flört

[RadioMG]
2012-12-02 15:23
#26

Ge han ett presentkort till någon restuarang så han kan bjuda ut frugan. Det kommer säkert vara uppskattat och han har förmodligen inte det redan.

Annars är dte väl standard sakerna som Axe set med deo, scampoo och rakvatten.

Upp till toppen
Annons: