Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 3324 ggr
joytick
2009-12-19 21:33

Fler tips till pojkvän

Min pojkvän är i USA och kommer hem i början av januari. Vi ska då ha vår egna lilla jul tillsammans. Men jag har ingen aning om vad jag ska ge honom i julklapp! Han har redan fått några foton på mig - utan kläder. Sedan har jag en presentpåse där jag har lagt i ett par nya kalsonger, en vibrerande massagegubbe (mer en present åt mina ömmande massagetummar Flört), och glidmedel med lakritssmak Oskyldig. Den ska han få samma kväll som han kommer hem, tillsammans med en god middag, levande ljus och en massa mys. Själva julfirandet får vänta ett par dagar så att han får "landa" här hemma och så först. Då tänkte jag ge honom den riktiga julklappen, och här är då problemet - vad ska det vara?

Han är 25 år gammal och gillar att laga mat, medveten om sitt utseende, intresserad av datorer och följer många serier. Han har sagt att han inte vill ha någon upplevelse. Kläder vill jag inte köpa då han redan har hur mycket som helst. Sedan är han så grymt kräsen också. Har funderat på att köpa en klocka men vet inte om jag vågar ifall han inte skulle tycka om den. Känns så tråkigt om han skulle behöva byta. Skulle vilja ge något hyffsat personligt, fint eller romantiskt men det är så svårt!

Pris: 300-1000:-

Hehe, blev lite långt, så för er som inte orkar läsa allt, kortfattning: Tips om julklapp till pojkvän på 25 år mottages med väldigt öppna armar! Glad

Annons:
linasvovvar
2009-12-20 10:53
#1

Kanske en bra kniv, nu framgick det ju inte vad han jobbade med ! Men en riktigt bra kniv är aldrig fel, om man är matlagningsintresserad !

Har han redan en favorit kniv, kan man ju köpa en i samma märke, tex global !

Klocka är svårt, det är så personligt lätt att misslyckas med valet, men bra om det går att byta.

Annars kanske du skulle kunna ge honom en upplevelse !

Lycka till !

mariatingsund
2009-12-20 13:55
#2

Om du är åt det raffiga hållet, skulle du kunna klä dig själv i presentpapper som han då måste öppna. :-)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

joytick
2009-12-20 19:57
#3

#1 Knivar har jag funderat på men han har ett gäng av bra märke så det känns inte som något som behövs. Han har pajjat sina favoritvinglas så jag funderar på att köpa ett par handblåsta från Orrefors eller något, vad tror ni om det?

#2 Haha, ja det var en bra idé men jag skulle nog tycka att det mest var pinsamt. Och jag vill ju gärna ge honom något mer ändå! :)

mariatingsund
2009-12-20 20:23
#4

Annars hade du kunnat ge honom fina vinglas med hans namn eller någon sorts kärlekstext på. www.brollopsglas.glasdeco.se

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Gunlog
2009-12-20 22:47
#5

Man ska aldrig ge bort en kniv, en sax eller ett par skor i julklapp. Det betyder: "Försvinn".

Om man här någon som tvunget önskar sig detta, ska man begära en krona för varje kniv/sax som man ger.

Min mor gav ett par skor till in mycket nära vän, efter ett tag sprack vänskapen.

Om han nu älskar att laga mat, ska du naturligtvis ge honom en kokbok med lite exklusivare recept i.

I denna bok ska du skriva en julhälsning.

Till denna bok ska du ge en flaska dyrare vin, eller annan dryck, som är ett tillbehör. Ta ett av recepten, laga maten och när ni äter och han berömmer dig, så ger du honom boken… Det låter fattigt, men det blir nog väldigt uppskattat.

Jag ska tänka ut något annat speciellt, jag är lite trött nu.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

joytick
2009-12-21 20:11
#6

#4 Ja! Vad smart… Hmm. Kanske blir det då. Personligt och något han har användning för.

#5 Hade jag varit duktig på att laga mat så hade det varit en jättebra idé :) Men nu är jag inte det och får dessutom inte gå på systemet då jag bara är 18.

Annons:
joytick
2009-12-25 00:23
#7

*puttar för lite inspiration*

mariatingsund
2009-12-25 12:49
#8

Om du vill beställa vinglas med text till januari, tänk bara på att det går inte på en dag, arbetstid måste avsättas och planeras. Du tyckte själv att han behövde nya vinglas, kolla gärna in den sidan också: http://www.glasdeco.se/bestall_eget_dricksglas.html

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

joytick
2009-12-25 15:57
#9

#8 Jo, det är just det, tror inte att jag hinner få dom i tid med alla helgdagar och nyår som är nu.

mariatingsund
2009-12-25 20:20
#10

du vet inte förrän du frågar, det är ju jag som står bakom det.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

joytick
2009-12-26 02:30
#11

Jasså! Nu känner jag mig lite dum. Mailar dig då! Glad

mariatingsund
2009-12-26 10:55
#12

Nejdå, Skrattande

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

monstermash
2012-11-23 17:51
#13

#8 - Smyger in en fråga, funderar på att köpa till min brors födelsedag i mars. Det är flera glas. Ungefär hur lång tid innan (i mitten av mars fyller han år) bör jag höra av mig till dig för att vara säkrast på att jag får det innan kalaset?

Annons:
monstermash
2012-11-23 17:54
#14

Jaha, det var en gammal tråd. Men hemsidan finns kvar och du med på forumet så… Oskyldig

[Xmizzmansonx]
2012-11-23 23:34
#15

har köpt ID bricka med mitt namn, land, och vår årsdag på i äkta silver:) Inte så dyrt^^ Ska skaffa en till mig själv sen med hans namn på^^

mariatingsund
2012-11-24 11:41
#16

Japp, jag är kvar och jobbar fortfarande :) Du kan maila mig direkt till maria@glasdeco.se, sen kan man komma överens om både leveranstid, betalning, frakt, utseende, modell osv osv. Framhållningen brukar inte vara alltför lång tid, men det är bra om jag vet för då fyller jag min arbetstid i almanackan, jag har redan beställningar till nästa år :)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

monstermash
2012-11-24 15:41
#17

#16 - Tack så mycket för svaret! Ska fundera lite på hur jag vill ha det osv först innan jag bestämmer mig.

mariatingsund
2012-11-24 21:28
#18

Vet du inte, kan du se på min hemsida en hel del uppslag. Jag tror det är bra att se vad andra har beställt, man kan få nya idéer, bättre idéer eller också bli stärkt med sin egen idé :) www.glasdeco.se

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Upp till toppen
Annons: