Annons:
Etikettadvent
Läst 2957 ggr
Gunlog
2010-09-29 00:36

1:a advent...

är om exakt 2 månader! Flört

Har ni börjat fundera på adventsfönsterna än? Förvånad

Jag har samma gardiner, år efter år… Tja, nästan. Gubben tyckte att mina julgardiner till köket (som jag sytt själv) började bli tråkiga så han köpte nya på Hemtex. Han kan faktiskt, den där. Men, det är ju jag som få stryka och hänga upp! Det är bäst, det, så att där inte är en enda rand på varken fönster eller gardin. Perfektionist som man är…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Sara
2010-09-29 00:42
#1

Jag har mina röda gardiner med vita stjärnor broderade på i köket, blå julgardiner i mitt blåa sovrum. Och svarta med röda julblommor i vardagsrummet. Gästrummet har sina vanliga med stjärnor.

Sen har jag julbelysning i köket, gästrummet och sovrummet.

Längtar!

Sara

Gunlog
2010-09-29 00:47
#2

Ja, jag längtar också! Jag har själva städ/pynt-perioden planerad. Vi är inte hemma mer än en helg och det är 1:a advent. Jag få pynta och annat så att jag blir färdig med pyntet den helgen. Jag brukar pynta lagom till Lucia annars… Vi jobbar fulltid, både gubben och jag, så man hinner inte med det i veckorna…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annisangel
2010-09-29 12:22
#3

Hmmm, funderar på tomtegardiner kombinerat med spetsgardiner i köket och en julstjärna mitt i alltihopa…

En mörk gardinkappa med stjärnor i vardagsrummet, men jag har ju så konstigt med balkongdörren så där funderar jag på att ha en annan julegardin…. Jajaja, det blir nog bra det!

Sen ska ju adventsstakarna upp förstås och så julmusiken som sprids ur högtalarna… Hmmm, mysigt! Ja, så har jag ju min chokladkalender som jag köper till mig själv varje år! Är så glad att jag har barnasinnet kvar. Min kille ville ha en också när han insåg att jag verkligen köpte en till mig själv!Tungan ute

Julekramar på er!

Många Goa Kramar

Annisangel

TerriZue
2010-09-29 13:05
#4

Belysningen är fixad och jag har julgardniner till nästan alla fönster. Det som saknas är köket och dit har jag tänkt att jag kanske skulle beställa de här! Vad tror ni om det? Lite lantligt mysigt sådär och inte alltför mycket eller för skrikigt. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

WinterPrince
2010-09-29 13:54
#5

Jag har ett fönster mer denna julen än jag haft de senaste tre åren. Men ska rota lite i vad mamma har för gardiner liggandes.

Ljusstakar och stjärna har jag, men har inte bestämt hur jag ska fördela dem än…

Annisangel
2010-09-29 14:02
#6

#4 Vilka fina gardiner!Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Rita-S
2010-09-29 14:22
#7

Jag funderar litet. Vill nog ha några stjärnor i fönstret i vardagsrummet, jag har några advent-staker ståande, men jag skulle vilja ha i trä. Det tycker jagär så mysigt! Målat trä vill jag ha.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cyklamen
2010-09-29 21:26
#8

Jag behöver inte köpa något i år om alla ljusstakar fungerar men det bruark alltid vara någon som "dött" sedan året innan. Vi har julgardiner i kök, vardagsrum och barnens rum. Adventsljusstakar har vi i alla rummen.

TerriZue
2010-09-30 19:11
#9

#6 Tack så mycket! :D Jag har beställt dem och borde få hem dem nästa vecka, ååh så kul! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Gunlog
2010-09-30 23:18
#10

#3: Varför inte köpa en kombination? Vad har du för färger i ditt vardagsrum där du har balkongdörren? Vad för slags inredning har du? Är det "chabby chic", 80-tal med vit bokhylla, eller…?

#4 De är jättefina! Jag har tittat på dem, men vi har ju redan julgardiner…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[Theriss]
2010-11-02 12:59
#11

Jag kommer inte byta gardiner, kommer bara sätta upp ljusstakar.

Upp till toppen
Annons: