Annons:
Etikettdekoration
Läst 2581 ggr
RosaKiwi
2010-11-27 01:04

Minns ni?

Detta året är första julen i eget boende för mig och min sambo <3

Har julstädat nästan hela dagen och ska fortsätta med det sista i morgon då det dessutom blir julpyntning =)

Det är så kul och mysigt speciellt nu när det är första gången. Julen är min bästa högtid.

Vi jandlade en del julsaker idag och det blir väl resten i morgon.

Minns ni er första jul i eget boende?

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

 

Min hemsida &   Min blogg

Annons:
dragonstar
2010-11-27 01:20
#1

Ja det gör jag, var förra julen vi flyttade in måanden inan så vi han presis finan oss till rätta innan julpynten skulel upp. Jag Fick en del av min mamma och köpte en del själv. Det vart massa rött och ljus. En plastgran hadde vi och jag lånade en uppsättnign kulor av min mamam som är julpyntsammlare och sjkulel kunna klä 3 hela julgarnr om hon ville =)

Sen bkade jag de som kändes viktigt och gjorde julskinka och Janson. Men själva julen firades självkalrt hoss släktingar.

Något jag och smbon håller på  är att vi alltid har något paket til lvarndra hemma så nrä vi komerm hem på julkvällen så sätter vi oss med en kopp te framför granen och öppnar de sista, mycket avlsappande =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

RosaKiwi
2010-11-27 01:41
#2

Vad mysigt =)

Så ni firar inte tillsammans på dagen?

Jag och min sambo vet inte riktigt hur vi ska göra. Fira vartannat år hos hans familj och vartannat hos min. Halva dan hos hans halva hos min? Eller ta vars en hund och dela på oss :P

i.o.m att vi inte har barn än så blir det ju annorlunda.

Vå har fått mkt av våra föräldrar också. Men ang granen så vill jag ha en äkta gran annars kan jag likabra vara utan :P Tycker att det luktar så gott =)

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

 

Min hemsida &   Min blogg

Tofu
2010-11-27 16:36
#3

Minns min svärmor som hade städmani.Jag var uppe hela natten och städade för att hon skulle besöka oss till julen.Numera gör jag ingenting sånt.Byter kanske gardiner och tänder ett ljus-räcker.

Gunlog
2010-11-27 17:55
#4

Min första jul i eget boende var en besvikelse. Jag hade fått med mig "ihop-plock" från mamma, för att jag skulle kunna få lite julkänsla, i alla fall. Jag fick ett par gardiner till köket. Vinröd/rostig-färgade med… ja, det liknade äpplen på dem. Obestämd

Det var inte alls roligt, tappade mycket av "Den där" julkänslan.

Under hela året därpå, samlade jag på mig tomtar, och annat julpynt, på loppisar, så att nästkommande jul blev mysig.

Jag kan säga att samlandet av tomtar fortsätter fortfarande, 17 år senare. Skrattande

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

RosaKiwi
2010-11-27 21:21
#5

Vi har också fått mycket från släktingar, men även handlat en del också =)

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

 

Min hemsida &   Min blogg

Sara
2010-11-27 21:34
#6

Jag hade massor av krimskrams, tomtar på gardinerna överallt och sånt. Nu har jag mer stilrent och utvalda dekorationer.

Sara

Annons:
dragonstar
2010-11-28 15:11
#7

Förra julen firade ajg och sambon på samam ställe men i år ska vi inte det. Det beror på att hans faraf är gamma och sjuk och min mamma ska fira själv med min sysster så vi splittar oss under middagen.

I år håller jag lite mer stilren hjul men förra(förtsa året) slängdes allt jag hittade upp. Lycktor och hemmagjorda tomtar ! =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Theriss]
2010-11-29 00:39
#8

Brukar inte ha nån speciell julkänsla och första året i min alldeles egna lägenhet var inget undantag (som för övrigt var förra julen). Jag satte upp ljusstakar och sen var det bra med det =P

WinterPrince
2010-11-29 01:46
#9

Min första egna jul var för 3 år sen. Då slog jag på stort och köpte riktig gran. Den såg lite fattig ut i början då jag inte hade så många kulor, men sen fick jag ett stort paket av min syster.

Min egna julgran går helt i silver medan den hemma hos mamma och pappa är i rött och blått.

Julaftonen firades ändå hemma, för inte ville jag sitta där i min ensamhet alldeles själv.

Upp till toppen
Annons: