Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 2205 ggr
per67
2010-12-23 18:14

Ha en riktigt god jul

Det vi skulle göra så¨här i konsumtionens och 11 timmens tidevarv  vore att be våra barn om ursäkt , med förevändningen att vi inte förstod bättre, sket i vilket eller inte brydde oss om att vår jord brinner,planeten vi bor på skövlas och tömms på dess sista tillgångar.

Vi förgiftar vår planet och gör den  obebolig eller slås i spillror i jaketn på dess sista råvaror till våran konsumtion.

Samtidigt som vi ber våra barn om ursäkt skulle vi skag till dem att vi i år inverterat i riktig genuin kärlek.

Som tex några kvadratmeter regnskog eller aktier i något företag som vill forska eller producera förnybar energi, eller något annat som betalar tillbaska lite av det vi bestulet våra barn på. Jag är ingen aktivist eller fanatiker (långt ifrån) men denna saning kan väl kanppast någon förbise?

Men vi gör som vanligt, vi fyller våra kundvagnar till brädden med skräp, som  vi fint paketerar och lägger under granen. Vi konsumerar på för glatta livet.

Vi ger varandra skaer vi varken behöver eller vill ha i jakten på köpt lycka , kärlek och att vi vill våra barns bästa.

GOD JUL

Annons:
[lucke]
2010-12-23 18:20
#1

Mina syskontroll får medlemsskap i WWF´s Pandaklubben, och själv ska jag förnya mitt medlemsskap i SNF, som vanligt. Jag tycker det är superviktigt att värna om djur och natur, i den mån man kan.

Upp till toppen
Annons: